zondag 10 maart 2019

Kennis:NWO aan de slag met gedrag en transities - een schot in de BIT-roos

Mooi dat NWO een call uit heeft staan over transities versnellen via gedragsverandering. Nu dat is natuurlijk wel een schot in de BIT-roos. Vrijdag organiseerden ze een matchmakingsbijeenkomst om onderzoekers, topsectoren en overheden (nou ja euh alleen student Joris en ik dus) aan elkaar te koppelen. Ook voor de IenW transities viel er zeker wat te halen (vb MaaS, elektrische auto, stadslogistiek) en in de call wordt zelfs naar klimaatadaptatie verwezen. Zeker kansen dus, vooral omdat ik een paar keer veel te hard geroepen heb dat we er als publieke cofinancieerder wel mogelijkheden zien. Maar goed met een cofinancieringseis van maar 5% zou het natuurlijk ook best mal zijn als we hier niets mee deden. Ik mocht ook meteen bij het panel aanschuiven met oa Jan Jonker (Radboud) en Albert Veenstra (Topsector Logistiek) maar dat was vooral een race naar de borrel. Jan Jonker mocht eerder op de middag ook een mini-college geven over transitiemanagement waarin ik de term societal readiness level als relevante tegenhanger van de technological readiness level leerde kennen. Ik werd dit weekend wel wat meewarig aangekeken door een koffiecollega toen ik haar vertelde dat ik die term nog nooit eerder gehoord had. Maar goed dat heb ik dan weer.  


    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten