Vorige week maandag na de vakantie voor het eerst weer op de fiets naar kantoor en onderweg gelijk weer even een autobezetting gemeten. Iedere keer als ik op de Koningskade tien langzaam voortschrijdende auto's telde, zag ik in acht, negen of alle tien de auto's de bestuurder in haar/zijn eentje zitten. Dat bleek een mooie voorbereiding voor mijn presentatie bij de Gemeente Den Haag te zijn over onderzoek naar oa autodelen en carpoolen. De presentatie (dank Alissa & Sanne) gaf meteen veel enthousiasme in die zin dat we weer een aantal leads hebben voor een carpoolpilot en dat ik deze week met de Provincie Zuid-Holland wat uitgebreider ga kennismaken met het gedragsteam in oprichting aldaar. De Gemeente Den Haag had zelf nog een mooie presentatie over hun ervaringen met de fietsvlonder (zie foto). Bedacht in Rotterdam maar nu in veel meer steden in opkomst. Inmiddels is de implementatie van de fietsvlonder een indrukwekkend staaltje procedurele rechtvaardigheid; alleen als de meerderheid van de omwonenden na een proefperiode blij is met de vlonder (...en kan leven met de opoffering van één parkeerplaats), wordt de vlonder vervangen door een definitieve fietsstalling. De vlonder komt dat weer beschikbaar voor een andere Haagse straat....en anders ook.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten