zondag 24 april 2016

Kennis: SKIA on Tour - CPB

Met een supernieuwe presentatie op USB-stick naar CPB om te verhalen over SKIA en IenM kennisbeleid. Op mijn balansdag zat ik voor ik het wist in een taartetend gezelschap. Er was sprake van een viermomentje omdat één van de CPB-collega's gepubliceerd had in een Engelstalig vaktijdschrift. Wat trouwens meteen opviel was dat er zoveel nieuwe jonge mensen bij het CPB werken, of in ieder geval bij de sector waar ik te gast was. Een snelle scan gaf mij het idee dat de helft van de collega's onder of rond de 30 was. Mijn presentatie werd goed ontvangen ook al lag het niet altijd voor het inkoppen wat CPB met de verschillende SKIA-thema's aanmoet. Uit de vragen bleek in ieder geval dat het thema Big Data ook bij CPB tot de verbeelding spreekt. Ze zouden graag - en dat slaat dan weer wat meer op Open Data - meer inzicht krijgen in welke datasets IenM voorhanden heeft. Ook veel interesse voor het IenM ambitieuze doel rond circulaire economie en hoe - in mijn eigen woorden - aspecten van circulaire economie meegenomen kunnen worden in de rekenmodellen van het CPB. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten