zaterdag 16 april 2016

Innovatie (expo): sessie Voeding van de toekomst

Op de ochtend van de Innovation Expo moest Ik aan het ontbijt - toegegeven niet geheel toevallig - aan de nieuwe schijf van vijf denken. Als ik nou verstandig was zou ik al aan het ontbijt met groente of fruit beginnen. Met de gedachte dat ik de Gerda Feunekes - directeur van het Voedingscentrum en spreker tijdens de sessie Voeding van de toekomst -onder ogen moest komen, heb ik toen een snoeppaprika'tje geknaagd maar echt bekoren kon mij dit niet op de vroege ochtend. Dan gaat het bij zo'n keuze nog over een bewuste keuze, bewust gedrag, terwijl de echte truck is het ons aanleren van gezond automatisch onbewust gedrag. Gelukkig heb ik nu een drie keer woordwaarde kekke en uitermate guitige snoeptomaatjestransportunit. Zo maak ik als vanzelf zeven keer per dag aangenaam kennis met mijn één na favoriete gewas uit de nachtschadefamilie. Maar hoe doet het voedingscentrum dat?  Hoe verleid het voediingscentrum vooral ook minder hoog opgeleide landgenoten tot het goede voedingsgedrag. Daarover en natuurlijk ook over de nieuwe schijf van vijf zelf ging het verhaal van Gerda Feunekes. Dat gaat oa via bloggers en vloggers van wie ik - en dat is vast een goed teken - nog nooit gehoord had. De tweede spreker Rob Baan, directeur van Koppertcress, presenteerde zijn ambitieuze doel - Nederland de gezondste delta ter wereld - en formuleerde daarbij huiswerklijstjes voor de departementen. Zijn strategische agendering bevat zowaar een ministeriële herindeling. Een inspirerend verhaal.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten