zondag 16 november 2014

Kennis: Deltaconferentie

Ook dit jaar weer naar de leukste waterreunie van Nederland geweest nl het Deltacongres. Was dit jaar (heb ik weer) op 500 meter van mijn oude huis in Amersfoort in de tot bijeenkomstruimte omgetoverde wagenwerkplaats van de spoorwegen. Het voelde een beetje als verraad dat het congres juist nu - 1 maand na mijn verhuizing - in Amersfoort plaats vond. Nu ja het gaf me wel de gelegenheid er in de middagpauze even tussen uit te piepen voor een controle bij de tandarts (nul gaatjes). Tijdens het plenaire deel in de ochtend bleek al snel dat de oude wagenwerkplaats dan misschien wel geschikt is als ruimte voor bijeenkomsten, maar niet voor bijeenkomsten waar door een grote groep geluisterd moet worden naar sprekers. Een smalle, wat lage, erg langwerpige ruimte met een klein podium vooraan en haaks op de mensenmassa en een matige geluidsinstallatie vormden dan ook de ideale omstandigheid voor afhakers en gezellige doorkletsers (ik beken). Dagvoorzitter Helga van Leur en zelfs Wim Kuiken konden de mensen dan ook niet tot stilte manen. Maar goed niet getreurd daar gaat het bij een reunie natuurlijk ook helemaal niet om. Gelukkig was er heel veel tijd om elkaar informeel te ontmoeten en bij te praten. Zeg maar een netwerkevent maar dat het dan congres heet. De opblaastenten voor de break outsessies waren veel te klein om alle belangstellenden kwijt te kunnen. Maar goed niet getreurd daar gaat het bij een reunie natuurlijk helemaal niet om. Heerlijk met iedereen bijgekletst. Ik kan niet wachten op die van volgend jaar. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten