zaterdag 12 november 2022

CE gedragsstrategie thuis toegepast

Vanuit BIT (Danielle!) is ontzettend gewerkt aan de CE gedragsstrategie die opzichzelfstaand  al heel fijn is, maar ook onderdeel gaat vormen van het Nationaal Programma Circulaire Economie. Hevig geïnspireerd door de strategie zijn we hier in Huize De Maagd aan de gang gegaan met de in de strategie uitgelichte productgroep zitmeubels. Wij hebben een ontzettend leuk roze tweezitsbankje in de woonkamer staan. Echter, de bekleding is sterk verbleekt door het zonlicht en vertoont ook nogal wat slijtage plekken. Het bankje zit evenwel ontzettend lekker en het is dan ook mijn taak in het huishouden mij heftig tegen een nieuwe bank te verzetten. (vooral uit betaalpijn moet ik toegeven). Nu heeft mijn vrouw de in de gedragsstrategie oh zo gewenst verklaarde  reparatievaardigheden en zijn we naar lang twijfelen op een elastische hemelblauwe bankhoes uitgekomen. Ik was vooraf nogal bang voor grand foulard-achtige fladdertoestanden: voor de jongeren...  dit was een in de jaren 90 populaire, steeds verschuivende en immer verkreukte woonkameraccessoire. Deze angst bleef ongegrond; gewapend met haar nietpistool en gebruikmakend van het elastiek van de hoes kreeg mijn vrouw de nieuwe bekleding er strak op. Nu zitten we er voor zo'n 50 euro weer kek bij. Onze kleine bijdrage aan de vermindering van de jaarlijks weggegooide 247.000.000 kilo meubels. Overigens nog veel inspirerender dan onze mini-bijdrage is die van de dames van The Substitute! (zie link).



   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten