zaterdag 6 juni 2015

Kennis: De stress van hittestress

Tijdens de DBR-lezing bleek dat niet alle mensen in het publiek erg onder de indruk waren van de vermeende relevantie van hittestress. Diezelfde dag las ik het PBL-rapport Van risicobeoordeling naar adaptatiestrategie. Daaruit bleek hittestress nu juist één van de grootste problemen te zijn.  De klimaatrisicostaan in dit rapport opgedeeld in economische risico’s (schades), persoonsgebonden risico’s (overlijden, ziektelast, overlast) en risico’s voor milieu en natuur. Alleen voor impact op personen is het vakje op het kruispunt groot effect én waarschijnlijkheid in dit decennium ingevuld. En wel door……hittestress in steden.Vrijdag - je weet wel die hele warme dag die eindigde met onweer  - kwam ik er bij het lezen van de NRC Next achter dat ik op het randje van een hitte-eiland woon ( Oostduinen). Met mijn energielabel G(loeiend heet in de zomer, ijskoud in de winter) merk ik dit overigens ook echt wel; om hittestress van te krijgen.




1 opmerking: