Inmiddels is het werk aan de SKIA DGLM/DGMo weer een stapje verder. We hadden een mooie sessie met bijdragen van TNO (rond inzet van de Nationale Wetenschapsagenda), onze EU-onderzoekcoördinator en de collega's van SZW. Die hebben net hun SKIA afgerond en waren bereid bij ons een The making of - presentatie te komen geven. Wat we in ieder geval van ze over gaan nemen is hun opbouw per SKIA-thema: beleidsmatige stand van zaken, onderzoeksresultaten en implementatie in beleid, kennisvragen (hier maken wij naar alle waarschijnlijkheid één overkoepelende kernvraag per thema van) en benutten beschikbare kennis en rol externe kennispartners. Op basis van deze opbouw hebben we als openingsbod 7 thema's bedacht : Infrastructuur en mobiliteit in een ruimtelijke context, Gedrag - gebruikersperspectief, vraagsturing en technologische acceptatie, Toekomstbestendige mainports- transport en logistiek in geopolitieke context, Responsible innovation - publieke waarden gedreven smart innovations en vervoersconcepten, CO-2 klimaatopgave van mobiliteit, Verbonden in transities - slim, groen gezond, veilig, circulair en klimaatbestendig en vooruitziend monitoren. Woensdag gaan we verder verdiepen op deze thema's. Eigenlijk was de gedachte dat we tussendoor op basis van 'huiswerkopdrachten' al wat verder zouden zijn. Maar goed - hoe zeg ik dat netjes - het werken met 'huiswerkopdrachten' blijkt tot sub-optimaal doelbereik te leiden. Bijzondere bonus is dan wel weer dat we niet 1, niet 2, maar hopelijk zelfs 3 TuD-studenten krijgen om ons de komende maand bij die verdieping bij te staan.
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten