zondag 15 juni 2014

Boekbespreking: de 100 beste Life Hacking tips

Zaterdag vanuit Utrecht terug naar Amersfoort om de prachtige nieuwe bibliotheek te aanschouwen. Heb ik weer....het moment dat ik uit Amersfoort verhuis openen ze de misschien wel mooiste bibliotheek van NL. Heb in ieder geval een leuk boekje met life hacking tips meer genomen. Life hacking is zeg maar nudgend jezelf de dingen slim laten en handig laten doen. Grappig om te zien hoe snel zo'n boekje verouderd in het digitale tijdperk. Er staan stukjes in van early adaptors die hoog opgeven over hun electronische agenda. Ik vroeg me gelijk af wanneer ikzelf voor het laatst een papierenagenda gebruikte (onder de goeden inzendingen wordt een kopje koffie verloot). Maar  goed ook goed om te zien dat zelfs sommige van de software en hardware tips nog steeds nuttig zijn. Ook wat nuttige tips over werken in de kantoortuin. Volgens prof Csiksentmihalyi komen we pas na minimaal 20 minuten ongestoord werken in een wokflow. Nou dat 20 minuten ongestoord werken gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren in een beetje gezellige kantoortuin. Omdat je zaalgenoten uitzetten nog niet tot de mogelijkheden behoort richt ik me even op de emailachtge tips. Ook de lifehackers zeggen dat je pas na 11.00 uur je eerste email moet lezen en dat je daarvoor lekker moet werken. Ze leggen ook haarfijn uit hoe je alle piepjes, envelopjes en bovenal het doorschijnende lichtblauwe op popvenstertje rechtsonderin blijvend kan verwijderen. Echt een aanrader. Dat zit trouwens allemaal knap verstopt in je outlooksettings. Ook heb ik nu eindelijk geleerd hoe ik CCs in een andere kleur op outlook kan krijgen. Je maakt wat mee. O ja ik heb het boek in mijn tas zitten voor collega's die ook eens willen knutselen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten