zondag 13 augustus 2023

Gaan die echte duurzame vakantiereizen er dan toch komen?

Bij het op huizen passen kwam in het tijdschrift De Smaak van Italië tegen; een zelfverklaard style magazine voor reizen, cultuur en eten. Naast advertenties voor te dure italiaanse auto's en guitig gekleurde koelkasten kwam ik ook een reisbureau-advertentie tegen met daarin zowel een klassiek vervuilende vliegreis naar Puglia als een duurzame variant naar dezelfde bestemming. Daar ben ik even ingedoken en ik vond wat ik aantrof zeer bemoedigend. Geen nepduurzaamheid van het type 'u vliegt, wel maar de handdoeken worden niet gewassen', maar dus echt met de trein en de elektrische auto. En de tekstschrijver is zó lekker bezig geweest, dat je ook al zin krijgt in de treinreis (zie link). Ik zeg respect! Respect voor de reisorganisatie die een echt duurzaam alternatief aanbiedt en ook voor de mensen die bereid zijn wat extra's te betalen (vanaf €1832 pp te boeken). Had graag nog even een prijsvergelijking gemaakt, maar ik kon de klassieke vervuilende vliegreis niet terugvinden op de site. Hij zou toch niet uitverkocht zijn?  


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten