vrijdag 22 augustus 2014
Kennis: Visualisatie en serious gaming
Vanochtend een heel goed gesprek gehad met Aad van den Burg van WVL die druk bezig is met het opstarten van pilots om visualisaties (still, maquette, video) en serious gaming toe te passen in de planvorming en besluitvorming van MIRT projecten. Als KIS kunnen we volgend jaar als de pilots zijn afgerond een rol spelen bij de kennisoverdracht binnen IenM. Wat mij in het onderwerp gaming met name intrigeert is de toepassingskant en dan met name hoe je gaming slim inzet in besluitvormingsprocessen. Vaak gaat heel veel energie zitten in een mooi ontwerp van de game en het na enig uitproberen verder uitbreiden om het allemaal nog realistischer te maken, of over hoe je met heel veel extra geld ook synchromodaliteit in kan bouwen. Mij lijkt het heilzamer om meer terug te redeneren vanuit de precies beoogde rol in de besluitvorming en wat je daar dan voor nodig hebt in technisch ontwerp maar bovenal in de keuze van timing, deelnemers en locatie.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten