zaterdag 25 oktober 2014

Kennis: cocreatie 'Hoe organiseer ik een op beleidsrealisatie gerichte prijsvraag?"

Donderdag precies een uur met z'n zessen gecreëerd aan een soort van handreiking 'Hoe organiseer ik een prijsvraag.' Onder het mom van zes weten meer dan één en het is nog leuk ook zijn we aan de slag gegaan. Het is toch altijd weer prachtig om te merken dat de gedachten van anderen jou weer aan andere mogelijkheden en ideeën laten denken. De aanleiding was de wens van de collega's van KLimaat, lucht en geluid om een prijsvraag te bedenken ter ondersteuning van de klimaatagenda en als manier om de energieke samenleving te betrekken. Samen met Brenda ( nu nog directie Participatie, straks KLG :-) help ik wat mee van uit SKIA thema A Energieke Samenleving. Dankzij de cocreatie hoeven niet bij nul te beginnen en hebben we al een groot aantal noties verzameld rond doelgroep, communicatie, wat is de prijs eigenlijk?, het slim samenstellen van een jury, doorlooptijd, pitchingevent, netwerkvorming van de deelnemers enz. Goed dat we de ervaring van Daphne (met prijsvraag Leegstaande (kantoor)panden) en van Marjolein (Duurzame ideeën voor de Noordzee) aan boord hadden. Van mijn trouwe lezer Arend Nagel kreeg ik nog als tip om bij prijsvragen waar ook bedrijven aan mee mogen doen, even goed op de aanbestedingsregels te letten. Kijk daar zou ik dan weer helemaal niet aan gedacht hebben.


1 opmerking:

  1. Leuk, mogen er ook bedrijven mee doen aan de prijsvraag? In dat geval nog de tip om even de prijsvraag te laten toetsen aan de aanbestedingsregels.

    BeantwoordenVerwijderen