zondag 5 april 2020

De weinig elegante maar toch ook wel lachwekkende zieke kanten van onze Nederlandse taal

Nu ik iedere ochtend mijn stappenteller flink aan het werk zet, begin ik steeds meer podcasts te ontdekken. Zo ook die van The Economist. Daar lijken ze zich overigens al helemaal aangepast te hebben aan de BREXIT. Een proefabonnement kost of 12 pond, of 12 dollar; de euro lijkt zijn waarde verloren te hebben. (Ach ja misschien was dit altijd al zo, maar het viel me nu op). In de podcast-bijdrage worden de ogen zo nu en dan nog wel op het continent gericht, zij het voor de wat meer folkloristische bijdragen. Zo ook dit item over de grote verscheidenheid en de oorsprong van  het schelden met ziekten in de Nederlandse taal. Ik moest in ieder geval erg lachen bij het aanhoren van ziekelijke Nederlandse scheldkanonnades met een Engels accent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten