zondag 24 februari 2019

BIT: Twee weken een e-bike en nu al verliesaversie

De afgelopen twee weken deed ik mee aan de e-bike proef die door het Programma Duurzaam IenW is georganiseerd. Met dit begrensde (beter voor mij!) snelheidsmonster heb ik twee weken lang heen en weer gesjeesd naar kantoor en terug zonder bezweet aan te komen. Nu moet ik h'm morgen inleveren en ben ik hooked. En dat is dan ook precies het gedragsmechanisme waar gebruik van gemaakt wordt.  Al eerder schreef ik over de proef en bij mij werkt die ook zonder het toen genoemde geschreven commitment vooraf beter dan voorspeld. En het goede nieuws is de lease e-bike komt eraan. Vanaf 1 januari 2020 mogen bedrijven leasefietsen verstrekken tegen een bijtelling van 7%. Een beetje kekke e-bike kost je dan netto een schamele 5 euro per maanden een racemonster ruim een 10'tje. Ik moet nog wel even geduld hebben dus en helaas zal de verliesaversie tegen die tijd wel zijn uitgewerkt. Ondertussen vandaag nog fijn een stukje gefietst zonder bijtelling. Uit de serie 'innovaties waarbij je denkt waarom zijn die er al niet 100 jaar?' graag nog even speciale aandacht voor de ergonomische handvatten op deze fiets die megacomfortabele handsteun bieden. 

1 opmerking:

  1. Ha Gert-Jan,

    Hoe is het nu met je qua E-bike ?
    Heb je nu een lease E-bike of is de verliesaversie inderdaad reeds uitgewerkt zoals je in je blog van 24/2/19 schrijft ?

    Hartelijke groeten,

    Hugo Gordijn

    BeantwoordenVerwijderen