zondag 14 mei 2017

Strategie: brief aan informateur over verkeersveiligheid

De site http://deformatiewijzer.nl/2017/03/31/brieven-aan-de-informateur/ bevat met alle brieven die aan de informateur gestuurd zijn een schat aan puntig opgeschreven standpunten over wat er volgens de brievenschrijvers in het regeerakoord moet. Zo stuurden 32 organisaties (oa ANWB, VNONCW, G4, SWOV enz) een brief over wat er wat hun betreft in het regeerakkoord miet over verkeersveiligheid. Mogelijke passages zijn: “Verbeteren van verkeersveiligheid is een nationale prioriteit.” en “Het aantal doden en gewonden moet fors worden teruggebracht, conform de doelstellingen voor 2020 met een dalende trend erna."  “Dit moet worden bereikt door: Een substantiële investering te doen in veiligere infrastructuur en beter onderhoud, met name op het onderliggend wegennet en fietsinfrastructuur; Gericht benutten van technologische en juridische innovaties; Evidence-based beïnvloeding van verkeersgedrag (o.a. minder afleiding);  Meer en slimmer handhaven; Meer systematische kennis over het ontstaan van ongevallen; Publiek – private samenwerking en financieringsconstructies.”. Nu is het natuurlijk niet aan mij om hier in het openbaar wat van te zeggen, maar mijn vrouw vond het in ieder geval behoorlijk schokkend om voor gelezen te krijgen dat in 10 jaar tijd het aantal staande houdingen door de politie met 3/4 is afgenomen. Zelf raakt ik behoorlijk enthousiast bij het idee om tot slimme combinaties van databronnen te komen voor ongevallenregistratie en oorzaakanalyse. Wellicht een geschikte SKIA Big Data pilot! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten