zaterdag 27 mei 2017

Innovatie: de combi Snappcar & private lease

Omdat onze auto oud en (metallic) grijs is, en ik Mercedes bij de verhuizing naar Den Haag heb moeten beloven dat we wel een auto boijven houden, ben ik mij aan het voorbereiden op 'de dag dat je wist die zou komen'. De dag dat onze rijdende kliko ermee ophoudt. Private lease is in opkomst en aangenaam ontzorgend. Duidelijk een optie dus. Vanaf (een kleine) €200 in de maand mag je zorgeloos 48 maanden, 10.000 km per jaar in een nieuwe, kleine, zuinige en relatief schone auto rijden. Best aantrekkelijk. Snappcar heeft nu een nieuwe slimme aanpak bedacht waarbij je voor nog minder, nl €99 per maand, 12.000 km per jaar in een kekke Fiat 500 (met stickers) mag rijden met als voorwaarde dat je hem twee dagen per maand verhuurt. Een slimme en charmante aanpak want wie kan nu niet twee dagen per maand zonder z'n eigen auto? Een mooie manier om mensen richting deeleconomie te bewegen. Natuurlijk knaagt er wel wat bij de FAQ. "Jullie claimen 1% minder auto's op de weg te willen hebben in 2018. Waarom bieden jullie mij dan een auto aan?" Tja misschien minder auto's, maar wellicht wél meer kilometers, want wat doet dit met  die vermalijde latente vraag? Mmmm deze kon wel eens terugbijten, maar een mooi en sympathiek idee dat is het zeker. (Met dank aan Taede die mij er op wees).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten