woensdag 31 mei 2017

Innovatie: Pinguin Fred al weer op weg naar derde bijeenkomst

Twee weken geleden onder de bezielende leiding van oud-stadsgenoot (Amersfoortjie!!!) Felix Wolf de tweede bijeenkomst van de open inloop IenM non-fictie boekenclub Pinguïn Fred meegemaakt. Die ging over de Kleine Laloux Reinventing Organisations. Voor de liefhebbers hier heb ik eerder een blog aan gewijd (http://kisenmeer.blogspot.com/2017/01/gelezen-de-kleine-en-niet-de-grote.html?spre ). Het werd al snel duidelijk dat niet iedereen te porren was voor het idee om van IenM een vrijgevochte , zelfsturende zogenoemde cyane organisatie te maken. Op 13 juni vanaf 16.30 uur (PLW Ankerpunt B1) gaan we het - gezien de verhuizing - heel toepasselijk boek Wie heeft mijn werkplek gepikt? Profiteren van het nieuwe werken in 14 hacks. Ik heb het boek stiekem al uit, maar voor de andere geinteresseerden een korte intro. De auteurs Floris Vrasdonk en Suze Krijnen hebben een nog al blij-eikelige insteek, maar goed zij verdienen dan ook hun geld met het nieuwe werken. Dat betekent natuurlijk niet dat ze geen punt hebben. Hun oproep is 'omarm het en zet het naar je hand'. In plaats van te verlangen naar vroeger doe je er goed aan een hacker te worden: 'een medewerker die onbedoelde toepassingen vindt van een systeem dat zijn werkgever hem oplegt'. Deze oproep wekte bij mij ruim voldoende opstandigheid op om alle 14 hacks tot mij te nemen en hetgeen mij vervolgens met het heilige voornemen achterliet om er toch zeker zes toe te gaan passen. Nieuwsgierig? Wees welkom de 13e. Niet IenM'ers stuur even een mailtje dan meld ik je aan. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten