zaterdag 21 november 2015

Australië: Op bezoek bij het parlement in Northern Territory

Gastheer van onze expeditie naar Northern Territory is Willem Westra van Holthe de deputy chief Minister; van NL origine maar geen woord NL sprekend. Bij zijn deel van de gang in het parlementsgebouw, kwam ik terecht in een soort van House of Cards-achtige kantoorinrichting; grote leren stoelen, chique houten bureau en veel plaquettes en vlaggen aan de muur. Toen we daar waren was het parlement net in zitting, dat gebeurt iedere maand een paar dagen als ik me niet vergis. Kortom dat gaf ons nu mooi de kans even op de publieke tribune plaats te nemen om onze gastheer in actie te zien. Van de beveiliging hoorde ik dat ik eigenlijk geen foto had mogen maken, maar ik hoefde hem er ook niet af te halen. Kortom jullie krijgen hem te zien. Let vooral even op het stijlvolle krokodillenvel. Het buiginkje dat de deelnemers maken als ze de zaal verlaten is ook heel stijlvol, voor de rest had de gedachtenwisseling veel weg van een free fight. Flink door elkaar heen roepen, elkaar vooral niet uit laten spreken en een voorzitter die vrij at random zo nu en dan:  "Order", roept.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten