zaterdag 27 augustus 2016

Kennis: Veranderen in nog eens 100 minuten

Donderdag had ik de tweede opvoering van veranderen in 100 minuten. Had 32 keiharde aanmeldingen, maar met de gedachte dat het ook 32 graden zou worden was ik er niet echt gerust op. Om te zorgen dat het in de berucht zuurstofloze a134-zaal niet helemaal fout zou gaan ben ik uitgeweken naar het fijne ankerpunt B1. Daar kwamen uiteindelijk 16 collega's opdagen, hetgeen me - en dat wil wat zeggen over de beroerde IenM opdaagcultuur - erg meeviel. Met de 16 deelnemers had ik het overigens zeer goed getroffen want die hebben de ten opzichte van de vorige keer bijgestelde 100 minuten verrassend goed volgehouden. Maar goed het hielp dat de borrelkar deze keer wel gewoon kwam. Een mooi samenzijn en ik heb me dan ook voorgenomen de 100 minuten gewoon nog een keer te doen. Het blijft voor mijzelf ook leerzaam. Immers The best way of learning is teaching. Zo heb ik de supertip Sell the problem, not the solution herontdekt. Uitvoering van deze tip is de manier om de eerste essentiële en bijna altijd vergeten eerste stap bij veranderprocessen vorm te geven 'creëer urgentiebesef".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten