vrijdag 26 augustus 2016

Strategie: Opschakelen na de vakantie

De hele zomer heb ik heerlijk organisch mijn werkdag in kunnen plannen. Onderscheid in hoofd- en bijzaken, en in belangrijk en urgent was in het geheel niet nodig want zonder tijdsdruk vervalt de relevantie daarvan. Een kleine twee maanden heb ik oud en vertrouwd zonder to do lijstjes kunnen werken en gewoon kunnen doen wat in mij op kwam poppen. Ongestoord door mail of telefoon 1,5 uur lang een interessant rapport doorakkeren bijvoorbeeld, of wat dacht je van ongerichte maar daarom niet minder nuttige koffiebijpraatsessies met collega's die wat verder op in het gebouw werken? En om nou te zeggen dat je daar dan minder productief van wordt...nou nee. Nou goed tijd voor een productiviteitsmeting heb ik niet meer, want van af afgelopen week bleek de zomertijd (niet over het weer beginnen:-)) echt voorbij. Mailbox stroomt weer vol, collega's staan weer aan je bureau, brieven moeten beantwoord en MR stukken geadviseerd. Heb het nog een weekje geprobeerd zonder to do lijst en de verdere coping strategieën uit de Getting things done-truckendoos, maar wordt bestraft met 'Shit, dit had ik ook nog moeten doen'-erlebnissen. Kortom vanaf maandag moet ik er toch echt weer aan geloven. Alle dingetjes en toezeggingen gelijk opschrijven, bloktijden inboeken en Iedere avond een uurtje om de mailbox te lezen/legen. Heb er zin an!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten