zondag 10 december 2017

Innovatie: Chief Happiness Officer

Toen ik lang geleden een beroepentest deed was Chief Happiness Officer niet één van de beroepen die er uit kon komen rollen. Best jammer eigenlijk want het had zomaar wat voor mij kunnen zijn. Nu is deze functie gericht op het verhogen van het welzijn van de medewerkers in ieder geval up and coming. Vorige week in NRC https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/geluk-is-niet-alleen-een-ping-pongtafel-a1583381 en nu zag ik in het managementboekmagazine dat er ook al een NLboek over verschenen is en zie ik mijn kans op bijscholing schoon. Denkend aan - hoe zeg ik dit netjes - de onder de maat blijvende beleving van ons kantoor aan de Rijnstraat, lijkt het - naast de nodige hardware-aanpassingen -  geen misse investering hier ook wat geluksofficiers aan te stellen. Bij de huiskamerlunch ter gelegenheid van de evaluatie van één jaar Managementboekenclub Pinguin Fred kwam alvast het idee op om een 'na de verhuizing-revival' van de boekbespreking van "Wie heeft mijn werkplek gepikt?"  te doen. Toen bedachten we al een reeks hacks om van het nieuwe werken te profiteren, maar voltreffers als de huiskamerlunch, de rozentuin en het met megamagneten ophangen van op eigen kosten teruggekochte kunst van de Plesmanweg zaten daar niet bij.Goed om het net weer eens op te halen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten