zondag 12 februari 2017

Kennis: The power of habit

Als afscheidscadeau van student Jordi Het boek The Power of Habit gekregen. Ben pas net beginnen dus van een boekbespreking is nog geen sprake. Wel moest ik denken aan het belang van discontinuïteiten (zeg maar grote veranderingen in je leven) als kansrijk moment om een habit te doorbreken. Op de KIM-gang hangt hier een mooie poster over voor wat betreft de invloed van discontinuïteiten op vervoerswijzen en we hebben hier bij KIS onlangs ook over gehoord van student Dennis. Heel herkenbaar voor mij want sinds ik verhuisd ben naar Den Haag (discontinuïteit) ben ik niet meer in de trein én van de fiets te krijgen. Voor Trump geldt dat die nu veelal vervoerd wordt door dienstauto The Beast of dienstvliegtuig Airforce One. Ik snap dus wel dat hij naast ook nog een nieuwe baan en een verhuizing, sommige dingen gewoon bij het oude wil laten. Zo las ik vanochtend in de krant dat hij nog steeds heel veel tv kijkt en nog steeds dezelfde programma's. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten