zaterdag 27 juni 2015

Strategie: de tijdbom voorbij: nationaal watertraineeship

Tijdens de ook dit jaar weer beregezellige Unie van Waterschappen-barbecue liep ik wat trainees en de coördinator van het www.nationaalwatertraineeship.nl tegen het lijf. En dat zonder mijn papieren bordje braadworst te laten vallen hetgeen nog best een uitdaging was. Hoe dan ook het nationaal watertraineeship bestaat al vijf jaar zonder dat ik er ooit van gehoord had, hetgeen succes natuurlijk totaal niet in de weg staat. Het idee is dat de trainees voor twee jaar aan de slag gaan binnen de watersector, een vierdaagse werkweek hebben en een ééndaagse gezamenlijke trainingsweek. Ik werd hier gelijk mateloos enthousiast was, al was het alleen maar omdat ik nu weet wie ik uit moet nodigen voor de inspirerende afsluiting van de thematische Kenniskamer Kennis voor de decentrale overheden op 18 november. Iets minder was te moeten constateren dat IenM nog helemaal geen watertrainees heeft aangenomen. Tenminste dat begreep ik uit de wat teleurgestelde reactie van de coördinator. Het goede nieuws is dat Henk Ovink er na verluid wél twee gaat aannemen. Ik zal in ieder geval ook de winnaars van de Australian-Netherlands Water Challenge laten kennismaken met dit gezelschap misschien wel door te vragen ze uit te nodigen mee te doen met de ééndaagse trainingsweek. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten