vrijdag 30 januari 2015

Kennis: Masterclass met goed lopende discussie rond Nationale Adaptatie Strategie

Een goed gevulde zaal in Madurodam bij de KIS-masterclass Nationale Adaptatie Strategie. Veel bestuurskundige lessen uit buitenland en uit het Deltaprogramma. Die zijn heel vaak interessant maar vaak ook lastig direct toe te passen voor de betrokkenen. Ik was de officieuze twitterreporter vanaf het KIS-account en heb van mijn 11 tweets maar één keer te snel op send gedrukt. Bij die hieronder was dat overigens niet het geval. Tussen al het bestuurskundig geweld was het goed om ook echt wat praktijk langs te zien komen ( no offense). Op de donkere dia is te lezen dat in Basel en Stuttgart wel veel groene daken zijn omdat het daar verplicht is voor nieuwbouw. De kracht van regelgeving blijft mij toch lonken. Ik was daar niet alleen in, want toen ik vroeg:"Hoe zorgen we voor politieke en ambtelijke moed om voor regelgeving te kiezen in die gevallen waar dat gewoon het beste werkt?", ontspon zich een mooie discussie. Rotterdam schijnt verkend te hebben of zij dat ook niet konden doen dat met die groene daken maar liep tegen de beperkingen van het Bouwbesluit op. Dat zet toch aan het denken?








Geen opmerkingen:

Een reactie posten