vrijdag 22 augustus 2014

Kennis: Weekje zomerstage bij KNMI

Daar KIS in juli toch al massaal op vakantie was, kon ik zelf ook mooi weg en wel in de vorm van een weekje zomerstage bij KNMI. Geïnspireerd door de goede ervaring vorig jaar bij RIVM had ik nu gekozen voor KNMI omdat het KNMI interessante veranderingen doormaakt. Vanaf september gaan ze daar nl aan de slag met een nieuw organisatie met taakvelden, taakveldmanagers en productmanagers. Het goede van een zomerstage is dat weliswaar veel mensen met vakantie zijn, maar dat de mensen die er zijn graag volop de tijd nemen om over hun werk en hun zicht op de organisatie te praten. Ik ben uitermate gastvrij ontvangen door directeur Gerard van der Steenhoven en zijn collega's. Aan het eind van de week heb ik mijn bevindingen over missie/visie, kernwaarden, huisvesting, de span of control van taakveldmanagers,, de mogelijke spanningen tussen taakveldmanagers en productmanagers enz enz gepresenteerd. Binnenkort ga ik het bij KIS ook nog eens presenteren en echte belangstellenden weten mij natuurlijk te vinden. Rest mij te zeggen dat ik iedereen wil aanraden zo'n ministage is een weekje te doen. Ook zomaar weer een van de voordelen van het plaats- en tijd-ongebonden Nieuwe Werken is  dat zo'n stage uitstekend te doen is zonder dat je eigen werk teveel achterstand op hoeft te lopen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten