vrijdag 22 augustus 2014

Kennis: Meeschrijven aan een EU voorstel

Ben net voor de zomer aangehaakt bij het werkt dat Bart van den Hurk (KNMI) doet om tot een geaccepteerd Horizon 2020 voorstel te komen. Het zijne heet IMPREX is nog heel geheim maar gaat over hoe je tot betere voorspellingen en management van weerextremen kan komen. Vorige week ben ik op Schiphol een ochtend lang aangeschoven bij de schrijversgroep die het voorstel voorbereidt. Echt respect voor Bart en zijn internationale collega's want ik kan jullie vertellen dat het geen feestje is om met 15 verschillende verschijningsvormen van Engelse accenten en even zoveel opengeklapte laptops door een meer dan 50 pagina's  projectvoorstel heen te komen. Voor mij is de holy grail om binnen dit project tot kenniscocreatie en coproductie met eindgebruikers en stakeholders te komen. Dinsdag spreek ik hierover met KNMI en TNO. TNO in de persoon van Adriaan Slob is trekker geweest van het 7de kaderprogramma-project Policy Science Interface waar ik eerder over geschreven heb. De lessen van dit project gericht op cocreatie binnen water en klimaatonderzoek zouden perfect toegepast kunnen worden in IMPREX. Ook Deltares doet mee dus met dat partnerschap van IenM en aan IenM gelieerde kennisinstituten komt het ook helemaal goed. Nu hopen dat we daar een goede modus voor kunnen vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten