maandag 24 augustus 2015

Kennis: ...en toch is mijn inbox de baas

Na toch zeker een maand het rijk min of meer alleen te hebben gehad in de kantoortuin, kwamen afgelopen maandag mijn - overigens zeer gewaardeerde - collega's weer uit hun vakantieadressen te voorschijn. Kortom dat maakte dat de kantoortuin weer goed vol was. En dat was niet het enige .....ook mijn inbox kwam (daarmee) weer goed vol te zitten. Een maand lang had ik mij in kunnen beelden dat ik zelf kon bedenken wat prioritair en/of belangrijk was om mijn tijd aan te besteden. Nu moest ik toch weer toezien - of ik het nu wilde of niet - dat niet ik, maar mijn inbox bepaalt waar mijn aandacht naar uit gaat. Aandacht die daarmee per mail ook nog van onderwerp verspringt. Helemaal verkeerd natuurlijk, temeer daar ik in het grote Scrumboek van Jeff Sutherland had gelezen hoe funest multitasken is voor je productiviteit. Kortom mijn goed voornemen van deze week - daar gaat die weer - is gewoon weer eens de mail de mail te laten. Deze keer bestaat mijn poging uit twee keer per dag alleen de belangrijke mailtjes op te vissen en vrijdagmiddag te kijken wat er dan nog urgent is. Jullie zijn gewaarschuwd. 


1 opmerking: