maandag 9 juni 2014

Kennis: Mijn eerste Kenniskamer als secretaris

Op 21 mei was het zo ver.....mijn eerste optreden als secretaris van de IenM kenniskamer. Nou ja het optreden was natuurlijk al wat eerder begonnen met het voorbereiden van de agenda, de stukken het voorportaal en de annotatie, maar de 21e was het echte treffen dan toch echt een feit. Voor de gelegenheid had ik mij gewapend met een nieuwe app namelijk soundnote, Die levert een soort van combi van een memorecorder en een typefunctie. Als je bij het terugluisteren een ingetypt woord aantikt springt de geluidsopname naar het moment in de vergadering waarop je het woord heb ingetypt. Dit heeft mij reuze geholpen bij het maken van het verslag.  Hoe bere-interessant de gedachtenwisseling op niveau ook was, ik kan het niet helpen dat mijn eigen gedachten zo nu en dan toch afdwalen (bijvoorbeeld naar verre vakantiebestemmingen). In de Kenniskamer hebben we oa uitgebreid stil gestaan bij de toekomst van de grote faciliteiten. Er lijkt geen accuut probleem te zijn met de exploitatie van de huidge faciliteiten maar lang niet altijd wordt geld gereserveerd voor vervanging en we moeten ook het denkproces nog starten om te bezien wat we over 10 jaar nodig hebben aan faciliteiten om de dan voorliiggende maatschappelijke opgaven te adresseren. Daar komen we 28 oktober, de volgende kenniskamer op terug. Dan gaan we het oa ook hebben over de concept-werkprogramma's van de kennisinstituten voor 2015, netwerkprogrammering, kennismanagement enz.  Ook komt er een tweede IenM thematische kenniskamer en wel een over kennis voor de decentrale overheden. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten